Flip book element

El càsting

17,50

Que s’apartin Aristòfanes i Menandre, Antònia Carré-Pons és la reina de la comèdia gerontològica. Després dels vells al natural de Com s’esbrava la mala llet, arriben la Paula i l’Ernestina, una parella de velles que ha sobreviscut a la covid i es nega a enxampar un virus igualment infecciós: el tedi postjubilació.

El joc que s’empesquen per aconseguir-ho consisteix a llogar l’habitació de convidats —gangues del mercat immobiliari. Comencen les entrevistes per triar company de pis i, amb cada nou candidat, un nou sainet i una nova disfressa. És un diàleg en viu, i dos mons que xoquen i es riuen l’un de l’altre sense pietat.

Llegeix més

A passes cegues per la terra

32,95

Llegir Ròkhman canvia brutalment la idea que et fas del teu univers cultural: de què han dit els llibres des d’Occident, i de quina serralada hi formen les obres més originals, les imprescindibles. Entre Proust i Lispector apareix de sobte un cim immens. ¿Com és que ningú no l’havia vist? ¿Com pot ocultar-se una obra d’aquestes proporcions? N’hi ha prou que la llengua en què va ser escrita hagi desaparegut del continent on la parlaven milions de persones, des de Berlín fins a Vílnius i Odessa.

El poeta de Gaza

20,95

A cada novel·la Yishai Sarid demostra que escriure des de dins de la seva societat no vol dir deixar de mirar-se-la amb ulls crítics. Això ens permet, als lectors de fora, entendre millor què passa dins d’Israel.

El protagonista d’El poeta de Gaza hauria pogut ser historiador. En canvi és agent dels serveis d’intel·ligència d’Israel i fa anys que interroga palestins com qui treballa en una cadena de muntatge. Fins que li confien una missió particular: reclutar una escriptora progre i fer servir la seva amistat amb un cert poeta de Gaza per capturar el cervell d’un atemptat terrorista.

Aquesta novel·la negra despulla una de les neurosis contemporànies més brutals: ¿quanta violència ha d’exercir un patriota abans d’aturar-se i mirar als ulls l’enemic?

Retorn a Haifa

19,95

A les seves nouvelles Gassan Kanafani trena dues realitats aparentment irreconciliables: la ràbia contra l’ocupant que t’ha negat la pàtria i la consciència que aquest ocupant podria ser el teu igual. Aquest llibre prim il·lumina com pocs el conflicte entre Israel i Palestina.

Tríptic

24,95

Tres relats, tres heroïnes, una saga: l’univers d’Eva Baltasar. Després de la bogeria del Booker, de ser finalista del Médicis i de guanyar l’Òmnium i el Llibreter, arriba el Tríptic en un sol volum.

Amb aquesta edició especial es tanca el cicle que comença el 2018 amb Permagel i acaba quatre anys més tard amb Mamut. Entremig, Boulder, que ha consagrat Baltasar com a la primera autora catalana que arriba a la final de l’International Booker Prize.

Tres novel·les breus

24,95

“D’acord, seràs més cèlebre que Gógol, que Puixkin, que Shakespeare, que Molière, que tots els escriptors del món… ¿I què?” Després de publicar Anna Karénina, Tolstoi travessa una crisi profunda i renuncia a la literatura. Comença una etapa dedicada a organitzar el seu pensament en un conjunt d’assaigs; la crítica social pren el lloc que ocupava la fabulació creadora. Però si ell decideix abandonar les lletres, la seva imaginació és massa fèrtil per aturar-se de concebre. En aquells anys girats d’esquena a la ficció, li neixen tres obres mestres: Mort d’Ivan IlitxLa sonata Kreutzer i Hadjí Murat.

A les mans d’Arnau Barios, que ha traduït vívidament Txékhov i Puixkin, aquest destil·lat de música de cambra es converteix en la millor resposta a les ratlles que Turguénev enviava a Tolstoi des del seu llit de mort: “Li escric només per dir-li que he estat feliç de ser el seu contemporani i per expressar-li la meva última, sincera súplica: amic meu, torni a la literatura!”

Llibre de sang

Premi del llibre suís 2022
Premi del llibre alemany 2022

“I és que de fet mai no he estat marica, perquè per ser marica cal creure que només hi ha dos gèneres i que a tu et va el teu mateix gènere, però jo ja he deixat d’explicar-me aquesta història per no dormir que diu que només hi ha dos gèneres, dos rèmores immutables, dos pols oposats que no es poden barrejar. Feu sense mi, ferrerons de l’statu quo!”

Moderato Cantabile

15,95

“Va deixar el nen davant del porxo de Mademoiselle Giraud, va sumar-se al gros de la gentada de davant del bar, s’hi va esquitllar i va assolir l’última fila dels que, clavats per l’espectacle arran de les vidrieres obertes, podien veure-ho. Al fons del bar, en la penombra de la sala del darrere, una dona estava estesa a terra, inerta. Un home, estirat damunt d’ella, aferrat a les seves espatlles, la cridava assossegadament.
—Amor meu. Amor meu.

L’home es va girar cap a la gentada, la va mirar, i se li van veure els ulls. No hi quedava cap rastre d’expressió fora d’una, fulminada, inextingible, retirada del món, la del seu desig.”

El 1958 la sortida de Moderato cantabile va provocar estupor o devoció entre els crítics. Avui és, al costat de L’amant, un dels pilars de la novel·lística de Duras, dedicada a explorar la temptació de caure —en l’amor, en l’alcohol, en la follia dels actes comesos sense entendre’ls. Obra mestra al mateix temps que antídot contra la correcció benpensant, si arribés avui a la taula d’un editor probablement tindria por de publicar-la.

Llegeix més

Create a Flip Book for any product category. You can also select custom posts.