Flip book element

Tyrannosaurus

16,50

Miquel Moragues i Gori Montcada tenen deu anys quan ingressen al seminari. Passada la paret que els separa del món, és un altre univers que comença, on res del que coneixien —afectes, jocs i somnis— no té dret a existir. L’autoritat dels frares és una forma de control que s’immisceix per totes les esquerdes de la personalitat. I un abús que pren possessió dels cossos.

Escrita quan feia deu anys que el seu autor n’havia sortit, Tyrannosaurus és una novel·la que sacseja i fa tremolar d’emoció. El silenci dins el qual es cometen els abusos esdevé sensorial i t’acompanya de cap a cap de la lectura, de manera que hi sentis la veu lleu dels infants que els pateixen o els sospiten.

“Tens una història que et fa voltes dins el cap i, com que no se’n va, l’has de treure. Es pot dir així: la meva experiència al seminari tard o d’hora havia de descarregar en forma de tempesta literària.” Una tempesta eixuta i breu, que ressona molt després d’acabar-ne la lectura: el do de les novel·les importants.

Llegeix més

Història de dues ciutats

24,95

Quan, al març, un virus ens va imposar una hibernació primaveral, la casa de Club Editor també va tancar els porticons. Però els quatre personatges que hi feinegen tenien poca son i s’avorrien. Un dia de quarantena, mentre remenaven calaixos i caixes amb la determinació de qui ha d’omplir el temps, els va caure d’una pila un manuscrit de lletra punxeguda. La novel·la era de Charles Dickens. A la tapa del quadern, un títol: Història de dues ciutats. Els quatre personatges se’l llegiren i exclamaren:
—Publiquem-lo!

 

L’aventura d’un llibre, per caòtica que sigui sempre, vol calma. ¿Com córrer-la en plena pandèmia? Els quatre personatges van seure i rumiar, fins que un d’ells digué:
—Eureka! Fem-ne un llibre per entregues.

Així ho havia fet Dickens, un parell de segles enrere, amb A Tale of Two Cities. El públic el llegia al diari, on, cada setmana, l’autor en publicava un fragment: els pobres lectors
havien d’esperar-se set dies per saciar l’ànsia —un Netflix abans d’hora. Aquest sistema oferia dos avantatges consistents: els quatre personatges tindrien temps de transcriure i corregir el manuscrit mentre es lliuraven a altres activitats literàries —o sigui, fer més llibres—, i el públic en podria seguir l’evolució quan ja en tingués prou de Netflix.

Les dues primeres parts d’Història de dues ciutats van néixer al web de Club Editor, on cada dia en penjàvem un capítol. I com que els webs solen ser menys voluptuosos que els llibres, un dels personatges, cada dia, dibuixava una caplletra per animar-lo. Quan per fi Barcelona es despertà de la llarga hibernació i Club Editor reobrí els porticons, vam decidir que, ben pensat, ens venia de gust fer-ne un llibre —el que teniu a les mans.

 

Llegeix més

L’hora de l’estrella

14,50

L’hora de l’estrella és l’últim llibre publicat per Clarice Lispector i el primer que acollim al Club Editor. És també el més estimat a Brasil perquè hi viu molt tènuement Macabéa la mecanògrafa, una noia “com una capseta de música una mica desafinada”.

Llegeix més

L’estiu circular

16,45

Una petita ciutat del migdia de França, una urbanització on viuen francesos de soca-rel barrejats amb immigrants, dues germanes adolescents que maten els dies d’estiu al centre comercial o a les piscines privades on es colen de nit. Els pares penquen per pagar la hipoteca de la casa unifamiliar, elles somien—fins que Céline, la gran, queda embarassada. De qui? Es nega a dir el nom de l’amant, la ràbia del pare s’escalfa amb la canícula i es dirigeix a poc a poc contra el veí, amic de sempre de les filles—i musulmà.

Una ploma esplèndida, un ritme de DJ, uns personatges amb qui el lector crea lligams profunds, i una sagacitat de sociòleg. L’estiu circular és molt més que una novel·la negra: un viatge per la França que vota Front Nacional i un retrat magistral de l’adolescència contemporània.

Sortida simultània a Planeta

Llegeix més

L’arrencacors

19,95

Escrita quan Boris Vian tenia trenta-tres anys, L’arrencacors és una obra tardana que revisita la infància des d’una maduresa que ho ha consumit tot. Hi ha una casa ran d’un penya-segat, un jardí ple de plantes que no existeixen enlloc més, un home i una dona que acaben de tenir tressons i aquesta metamorfosi inconcebible que és la maternitat. No gaire lluny hi ha un poble que ha solucionat el problema de la vergonya condemnant un sol home a pagar per tots. Entre aquests dos espais, la presó i la selva, circula en Jacquemort, un psicoanalista a la recerca de pacients que omplin el seu buit interior. Els seus ulls d’estranger són el filtre a través del qual veus la vida absurda i sensitiva dels humans, homes i dones, vells i nens.

Llegeix més

La vida material

16,50

Un llibre pot ser cru per indecent. Aquest és cru per honrat. Duras hi parla de la vida amb l’extrema llibertat de qui se’n va. Acaba de descobrir un estat increïble, impossible, el d’algú que no escriu. Un amic li proposa que parlin, de tot, sense objectiu. Ella s’hi presta i divaga pel “carrer ample de la paraula”. Els temes no poden ser més diversos: les cases on ha viscut, l’alcohol, el teatre, les mares boges, els homes amb la canalla, les dones brutes, la felicitat de ser lliure, la ciutat, el pànic, la frigidesa, la tele, la presó, el secret d’una calaixera…

Llegeix més

El Crist de nou crucificat

24,95

El Crist de nou crucificat és, amb Alexis Zorbàs, la novel·la més llegida de Nikos Kazantzakis. La set de justícia que mou els seus personatges és la mateixa que va dur l’autor a explorar el cristianisme al mont Atos, el leninisme a Berlin i la revolució a la Unió Soviètica, amb Panait Istrati i Victor Serge. Idealista híbrid i actiu, l’Església ortodoxa el va declarar sacríleg, el Vaticà va inscriure a l’índex una de les seves novel·les i el jurat del Nobel li va negar nou vegades el premi. El públic d’arreu del món s’ha cuidat de consagrar-lo i és un dels autors més populars del segle XX.

Llegeix més

Tots els contes 2

21,95

“Víctor Català és patrimoni literari de la humanitat. Així com Shakespeare, que a Anglaterra no hi cap i necessita el món per expandir-se, Víctor Català a Catalunya no hi cap, és de tots els humans.” Així la veu Enric Casasses, que n’ha editat la poesia, i així la veiem a Club Editor, on recuperem els seus contes en quatre volums.

Aquest aplega els de la belle époque, contemporanis d’Un film (3.000 metres). Alguns són breus i insinuants com un croquis, altres tenen el parament complex d’una novel·la. La diversitat d’espècimens humans hi és extrema i l’autora els observa quan la seva natura profunda topa amb l’ordre de les coses. Molts d’ells cometen crims sense deixar de ser innocents. La infància hi és protagonista, i la Lolita gitana de “L’esfinx” es grava tan endins de la memòria com el marrec incendiari de “Conversió” o els petits sàdics de “La Mare Balena”.

Llegeix més

Create a Flip Book for any product category. You can also select custom posts.